Tuesday, 9 April 2013

Novel

Assalamualaikum

Hai semua! Alhamdulillah, masih berkesempatan untuk mencoretkan rahsia hati di sini. Hahaha~ Tak de nya rahsia hati, just share benda-benda yg berfaedah walaupun kekadang suka mengarut. Hihihi~ Dulu masa aku darjah 6, aku dah mula membaca novel. Awal nya kan, mungkin terlebih matang. Eh? Haha~ Aku masih ingat, novel pertama yg aku baca ialah novel "Bisikan Rindu". Pernah baca tak? Alaa, novel yg ni haa..


Ada getar didalam dada bila kau menyeru namaku - Mimie Afinie


Novel Bisikan Rindu ni boleh tahan jugak lah. Best jugak, pada mulanya aku baca novel ni sekadar untuk suka-suka je tapi tak sangka lah pulak ia nya lahir menjadi minat. Novel ni adalah kepunyaan mak cik aku. Masa tu aku tak de novel sendiri lagi, baru tahun 6 wehh! Mau kena pancung oleh mama beli novel dengan umur semuda itu. Hahaha~ Lepas tu aku tak ingat dah novel apa yg aku pernah baca. Tapi kat bawah ni aku ada letak gambar novel yg paling aku suka walaupun dah berulang kali dibaca. Hehe~ Antaranya ialah..


Jeng jeng jeng...


 Rinduku umpama ombak yg tak berhenti
Kasihmu bagai pantai yg setia menanti - Fauziah Ashari


Tatkala sendirian hatiku terdengar degupan cintamu - Damya Hanna


 Hanya dirimu yg bisa membawa syurga dalam hatiku
Tanpa dirimu kuhanya manusia tanpa cinta - Siti Rosmizah


 Cintamu sesegar embun nan pagi
Semakin resah menanti terbit mentari
Hangatnya yg membakar mengeringkan
Segala keindahan yg penuh kepalsuan - Siti Rosmizah


 Air tanganku ini mengalir bersama sejuta rasa cinta - Nureen Mirza


 Ayat-ayat cinta - Habiburrahman El Shirazy


Hati Kala Cinta - Hani Fazuha


Itu lah antara novel yg aku suka baca tapi yg paling teramat sangat aku suka baca novel Hati Kala Cinta tu. Best gila wa cakap sama lu. Betul.. Kalau tak percaya, p lah beli then baca. Confirm tak rugi punya. Hehe~ Dulu, masa masih sekolah aku memang gila baca novel, kalau boleh semua novel orang nak dipinjam. Sampai lewat tidur gegara penangan novel ni. Haha~ Tapi sekarang, aku macam tak de mood nak sentuh novel padahal dulu sebelum spm kemain lagi sampai siap cakap "tunggu, habis je spm semua novel aku khatam kan". Hahaha~ Sekarang, habuk pun tarakk. Hmm

Btw, sekarang ni aku tengah nak try baca novel yg dikarya oleh Ramlee Awang Murshid, penulis thriller no.1 di Malaysia. Ramai orang kata novel-novel dia best. So, aku pun nak jugak membaca novelnya tu setelah sekian lama minat aku yg satu ini aku tinggalkan. Hehe~

Selain novel, aku pun minat gak baca bahan ilmiah atau buku-buku yg penuh dengan motivasi. Haa, yg tu aku akan share di lain entry k. Entry kali ni just for novel. Ada masa nanti aku update lagi.

KBye, Assalamualaikum




















Thank you for reading !

No comments:

Post a Comment