Semester break

Assalamualaikum

Alhamdulillah, aku dah selesai pengajian untuk semester 1. Sekarang ni aku tengah cuti sem dekat rumah. Syok nya duduk kat rumah ni tuhan aje yg tahu. Nak makan apa semua dapat. Sebut aje, mak pasti tunaikan. Dah jadi princess aku kat rumah ni rasanya. Hahaha~ Ehh tak jugak. Sebab aku lah tukang sapu, tukang cuci, tukang drive, tukang kemas, tukang jemur, tukang lipat dan bermacan-macam lagi jenis kerja pertukangan yg aku buat dekat rumah ni. Wait, apsal pertukangan pulak? Ahh lantak. Haha~

Aku bosan sebenarnya, konon-konon nak blogging balik. Tapi entah lah, bukan boleh percaya sangat pun aku ni. Hari ni semangat gila tahap gaban nak blogging, esok lusa dah luntur semangat umpama baju yg luntur bila dibubuh clorox. Eh apa kaitan? =,= Aku dah lama tak menulis, ni yg jadi macam ni. Banyak merapunye daripada serius. Lek aaa, tak payah lah nak emo sangat. Kita blogging kena enjoy tahu? Baru lah dapat menggegarkan arena blog negara. Hahaha~

Cuti ni aku tak buat apa-apa pun. Duduk rumah aje, jadi suri rumah berjaya. Ingat senang jadi suri rumah? Penat tahu. Aku kagum pada mak-mak yg bekerja dan masih bisa handle kerja-kerja rumah. Tabik spring sikit. Hebat mak-mak kita ni. Sila hargai mak masing-masing. Wanita memang terbukti hebat bukan? =)

21/2 ni aku dah kena balik labuan untuk sambung pengajian yg berbaki lagi 5 semester. Baru satu semester rupanya, ingatkan dah nak habis belajar. Sebab kerjanya banyak sangat dan susah sangat. But yeah, nama pun belajar kan, manada benda yg senang. Tak pa, 3 tahun aje pun ripa. Berkorban lah untuk masa depan awak di dunia dan akhirat. Nak berjaya kan? Kena kuat dan sabar =)

Aku dah tak tahu nak update apa. Bagi aku, cuti kali ni sangat menyeronokkan walaupun dapat kumpul dengan famili malam aje. Ye lah, kalau siang semua busy dengan kerja dan sekolah. Aku aje yg ada di rumah ni jadi pak guard. Syok lah sebab aku dapat berehat daripada buat tasks and assignments. Dapat bebas daripada stress dan dapat menunaikan hajat aku untuk makan masakan mak dan lain-lain makanan lagi yg super duper lazat.



And yeah, i'm glad to be home! =)

No comments:

Post a Comment