Bebelan Dari Bumi Labuan

Assalamualaikum

Hai semua! How are you guys? How's life? Tengok title entry memang tak boleh blahhh kan. Hahaha~ Fuhhh, baru ada kesempatan nak update blog. Baru ada masa terluang nak duduk online depan laptop pakai broadband digi yg maha laju nya. Sila beri tepukan gemuruh untuk digi! *clap clap clap* Hahaha~ Agak lama jugak aku meninggalkan laman sosial aku yg satu ini. Kadang ada masa nak update tapi tak de idea, kadang ada idea melimpah-limpah tapi masalah tak de masa nak online pulak. Maklumlah, sejak bergelar pelajar kolej matrikulasi ni tak banyak masa aku nak bersosial. Hampir 24 jam masa aku digunakan untuk berkuliah, ulang kaji (lah sangattt) dan tidur dan makan dan sebagainya. Hahaha~ Okay aku dah mula mengarut. Maafkan saya maafkan saya. Back to the topic...


Alhamdulillah, aku baru sahaja selesai menghadapi ujian pertengahan semester (UPS). Exam pertama yg aku hadap di kolej ini. Tak tahu nak cakap macam mana perasaan ini masa dok exam tu. Mungkin gembira dan mungkin juga ada rasa kecewa. Ahh, itu biasa. Kau baca lain tapi yg dia tanya dalam exam lain pulak. Ahh, itu biasa. Kau stay up sampai pagi semata-mata nak menghafal tapi fakta yg kau baca tu tak tersenarai dalam soalan exam. Ahh, itu biasa. Tapi yg luar biasanya bila kau baca dan hafal satu fakta tu dan ia nya buat-bulat masuk dalam exam. Memang bahagia tak terkata lah kan, rasa dunia ni kau yg punya. Lagi best bila kau tengah senyum bahagia tu, musuh kau tengah buat muka monyok sebab tak dapat jawab. Hahaha~ Persoalannya, kita ada musuh ke? :)


Kau pernah nampak tak orang jawab exam dengan sangat khusuk sampaikan kepala dia tu nak sujud kat meja?

Kau pernah hadapi tak bila masuk dalam dewan exam, jiran kau tu tak reti nak balas senyum balik?

Kau pernah fikir tak, kenapa ada keluhan di balik senyuman lepas jawab exam?

Aku pernah.












Apahal? Terkejut tengok gambar aku besar gedabak ni? Hahaha~ Gambar diatas adalah bersama roommates aku yg paling comel (lah sangattt). Memang comel pun especially yg dok kat tengah-tengah tu. Haha~ Yg pakai tudung tu nama dia Rosnani (Nani) dan yg mempunyai raut wajah seakan-akan anak cina itu adalah Farah Faleeza (Farah). Aku dgn nani asal Sabah cuma bezanya dia dari kunak, aku dari TAWAU (bangga sikit jadi anak jati tawau. Hahaha~). Farah pulak asal dari Sarikei Sarawak. Ni lah penghibur aku bila kat dalam dorm. Tangis tawa ku semua pernah terlihat oleh mereka. Keserasian itu mula wujud :)

Gambar diatas ni diambil masa aku tamat jawab paper kemarin, last paper. Yg mereka berdua ni, aku panggil bergambar sebab nak simpan untuk dijadikan kenangan. Hihihi~ Padahal mereka tak habis paper lagi masa ni, ada paper computer science lagi petang tu. Yg aku peliknya, muka diorang yg paling excited dalam gambar ni seolah-olah dah tamat exam. Tak percaya? Cuba scroll balik ke atas. Hahaha~


Okay lah, i should stop until here. Banyak lagi kerja nak kena buat selain daripada duduk tepi tingkap merenung ke luar jendela melihat kebesaran NYA sambil menaip. Hahaha~ Ada masa umur panjang dapat lah lagi korang membaca cerita aku di sini. InshaAllah..


Heyy you, ya awak lah! Tolong doakan saya dapat pointer yg terbaik untuk exam baru-baru ini dan seterusnya. Semoga Allah membalas segala jasa baik kalian :)


KBye, Assalamualaikum









1 comment:

  1. hehe..semuanya kiut2
    blh jadi model pencuci muka..xde jerawat
    salam labuan from kuching utk org labuan

    jemput baca & komen entry yumida ni arifah:

    http://umikasum.blogspot.com/2013/08/jom-komen-blog-jejaka-jambu-aka-mr-nan.html

    pengomen bertuah bakal memenangi hadiah..jemput la singgah :)

    ReplyDelete