Itu saja

Assalamualaikum
Tuhan pujukkan hati ini menerima ketentuan Mu
Bawa aku keluar dari kesedihan ini
Bawa aku jauh dari kecewa ini
Bubuh bahagia dalam hati aku
Aku percaya ada baiknya.

Tuhan terima aku di sisi Mu
Dekatkan hati ini dengan cinta Mu
Hapus duka derita yg tiada hujungnya
Bawa aku pergi dari celaru ini
Kasi aku peluang, tenang mengejar redha Mu.

Tuhan pandang aku dgn rahmat dan kasih Mu
Lihat aku yg penuh lumuran dosa ini
Layakkah aku ke syurga Mu dengan celaka yg maha ini
Menzalimi diri sendiri sedang Kau tidak jemu hulur nikmat buat ku
Malu aku pada Mu tuhan.

Ahh aku cumanya sedih, fikiran aku kacau.
Baru sedikit Kau jentik diri ini, aku sudah huru hara begini tuhan
Baru sedikit dan aku sudah hampir rebah
Baru sedikit dan aku sudah hampir kalah
Allahuakbar.

Tuhan--

Pinjamkan aku sedikit kekuatan
Tiup semangat dalam jiwa aku
Biar aku tau aku tidak sendiri dijalan ini
Serta Mu sudah terlalu lebih dari cukup.

Itu saja.
 

No comments:

Post a Comment