Peri-peri kecil

Assalamualaikum

Dalam dunia ni ada banyak hal yg berlaku bukan atas kehendak kita. Sama ada ia nya datang sebagai satu ujian ataupun satu nikmat.

Dan sekarang aku rasa benar-benar teruji
Berbagai rasa wujud dalam diri
Aku seolah-olah kehilangan diri aku yg dulu
Aku mencari, mencuba untuk kembali sepeti sedia kala.

Tuhan menguji memberi kekuatan di jiwa pendosa ini
Adakalanya aku merasa tidak mampu nak hadap semuanya
Tapi tuhan kata aku mampu
Lantas siapa aku untuk menidakkan kenyataan Yang Maha Kuasa?

Tuhan tidak menguji diluar batas mampu hambanya. Pasak dalam kepala.

Pernah menderita teruk
Ke hulu hilir dengan kepalsuan senyum
Tapi siapa peduli?
Tiada.

Lalu aku bangkit dengan bantuan peri-peri kecil yg baik hatinya
Dikirim tuhan buat ku untuk membangkitkan jiwa yg sudah lama rebah.

Aku nak cakap--
Tuhan akan terus menguji tapi Dia akan mengirimkan bantuan-bantuan kecil yg terlalu indah bagi membangkitkan banyak jiwa yg sudah lama mati.



KBye, Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment