Next stage of my life

Assalamualaikum

Hai semua! Setelah sekian lama menghilang dan memencilkan diri dari dunia blog, kini aku kembali. Lately selalu busy, ni pun ada sikit masa sebab cuti midsem. Seminggu aje, ahad dah kena balik labuan dah. Lepas tu isnin direct exam. Malas ya Rabbi..

Tak de apa nak cerita, tak banyak idea. Aku tulis korang baca je lah ye. Hahaha~ Sekarang ni aku tengah melanjutkan pelajaran di ums. Ums labuan yakni kampus antarabangsa labuan. Orang selalu panggil umskal. Haa tu lah dia. Terpencil lah u aku ni. Biasa org cuma tau ums induk aje yakni yg dekat kk tu. Tak ramai yg tau ums ada di pulau ni dan di sandakan sana. Maklumlah terpencil. Hehe~

Sedang menyambung ijazah disana, in shaa Allah lepas 3 tahun dah boleh graduate. Aku ambil kos kewangan islam. Bukan pilihan pertama aku, tapi menepati sasaran jugak. Setelah ditimbang tara, ditolak tambah, in shaa Allah aku tetap perjuangkan islamic finance ni sampai ke peringkat yg lebih tinggi. In shaa Allah. Dalam perancangan, habis aje degree nanti terus nak sambung master. Since aku degree pun tak lama kan. Kalau ada rezeki kerja, kerja sambil belajar lah kot. Semangat nak belajar masih berkobar-kobar. Hehe~ Moga Allah permudahkan =)

Sebenarnya aku masih tak percaya yg aku dah diperingkat ijazah ni. Dulu masa sekolah rasa macam jauh sangat nak sampai ke stage ni, tapi bila dah sampai ke peringkat ni, tak habis-habis dgn tak percaya nya. Hahaha~ Dulu nak sangat kan cepat habis sekolah, habis matrik, laa ni bila dah habis dan sambung u, terasa rindu. Aku rasa zaman sekolah dan matrik tu lah yg terpaling best sekali. Aku ingat, bila dah dekat u ni seronok sebab tak payah ikut peraturan pakai uniform, tak payah kena denda berdiri luar kelas bila tak siap hw. Rupanya tak, langsung tak.

Atur jadual sendiri, buat assignment sendiri, kalau tak faham tak da nya diterangkan panjang lebar mcm dalam kelas, nak jumpa pensyarah perlu temu janji dan macam-macam lagi. Rasa macam terabai dan kurang kasih sayang sangat. Hahaha~ Best ke macam tu? Langsung tak. Tapi tu lah, benda-benda macam ni mematangkan kita dari segi pemikiran, perbuatan dll. Dalam hidup ni peringkat demi peringkat kita hadapi. Mengajar kita supaya bisa berdiri di atas kaki sendiri. Banyak hikmah nya. Cuma dari kita aje nak cari ke tak, nak peduli ke tak.



Tempat aku belajar tak de apa-apa yg menarik macam universiti-universiti lain. Cuma lokasi nya betul-betul depan pantai. Jadi lah aku manusia pecinta sunset dan sunrise. Hari-hari tengok tapi bila turun pantai, eksaited tak habis-habis. Hahaha~




Dan akhirnya, aku masih gagal mencari dimana senangnya belajar di universiti ini seperti yg dihebohkan oleh cikgu-cikgu aku di sekolah menengah dulu. Aku masih gagal. Hahaha~ Ada masa in shaa Allah aku update lagi.



KBye, Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment