Pesanan Rindu

Assalamualaikum

"Sebenarnya rindu itu anugerah, rindu itu fitrah seorang manusia yg mempunyai sifat kasih dan sayang. Ingat sahabatku, fitrah itu bukan untuk dilawan tetapi untuk dikawal. Bila rindu itu melalaikanmu, beristghfarlah. Ingatlah Allah, sibukkan dirimu dan jangan biarkan rindu itu menguasai  dirimu sehingga kau lupa pada tanggungjawab dan keutamaan yg lain. Memang payah untuk melaluinya tapi bermujahadahlah. Kadang-kadang, kita rindu dengan seseorang sampai dada terasa sesak sehinggakan ingin menangis. Ingatlah, Allah Maha Mengetahui perasaan suci itu. Luahkan pada NYA dan memohon agar dilindungi dari terjatuh ke dalam lembah kemaksiatan. InshaAllah."

Aku memperoleh pesanan diatas melalui seorang kawan yg dia hantar kepada aku melalui sms lalu aku curahkan segalanya disini untk dijadikan perkongsian buat semua. Sewaktu aku membaca sms nya aku rasa sebak, syahdu, sedih dan yg sewaktu dengannya. Entah kenapa, mungkin aku pernah merasai rindu itu tetapi di zahirkan dengan cara yg salah. Aku manusia yg mempunyai fitrah sama dengan manusia lain. Kadang-kadang, kerinduan itu menjadikan kita lupa pada Allah. Kan? Tetapi apabila kita berserah dan meluahkan segalanya kepada Allah tentang apa yg terbuku dalam hati kita, inshaAllah semuanya akan menjadi mudah.

Ingatlah sahabat, utamakan DIA dalam segala hal kehidupan. Di saat kita masih melakukan dosa, dia masih memberikan kita nikmat yg cukup malah melimpah ruah. Aku pun tidaklah hebat mana bila bercakap tentang agama. Sama-sama lah kita saling mengingatkan. Semoga Allah mempermudahkan segala urusan kita. Amin :)

Countdown: 14 days more (2 weeks). Keep calm and stay cool.





No comments:

Post a Comment