Ada Waktunya

Assalamualaikum

Terkadang aku merasa penat.
Seakan tak mampu ku hadapi apa yang ada di depan ku.
Serasa tuhan menggoncang hebat jiwa ini dengan ujianNya.
 
Mampukah aku?

Selalu persoalan ini wujud dalam benak ku.
Berterusan dimain dalam minda ku.
Sehingga selesai setiapnya ku hadapi.
Lalu aku lupa tentang ketidakmampuan ku tadi.

Betapa baik tuhan ku
Membuat aku lupa tentang apa yang ku rasakan mustahil.
Membuat aku berjaya melalui setiapnya tanpa rasa kesal.

Hebat sungguh.

Terima kasih tuhan memasakkan kekuatan dalam jiwa ku melalui ujian Mu.
Aku tidak punya apa-apa.
Melainkan Kamu saja.

Kali ini aku tidak minta banyak
Cukup dipinjamkan rasa ikhlas dan sabar untuk makanan jiwa ku yang lemah.

Kata Mu, aku mampu,
Lalu ku iya kan dalam keraguan ku.
Kemudian Kau datang lagi, menghambat ku berkali-kali sampaikan aku jatuh terperosok--
Hanya untuk membuat hati ku pasti dan percaya bahawa tidak ada sebaik-baik penolong melainkan Kau semata-mata.

Cuma itu.



Arifah Rahim, 
00:46 Malaysia.


No comments:

Post a Comment