Cakap

Assalamualaikum

Aku ini manusia
Aku ini pendosa
Aku ini banyak cacat celanya
Aku ini tidak sempurna.

Dosa ku ini berlambak
Iman ku ini lemah
Hati ku ini bermasalah
Insaf ku kurang malah terkadang tiada.

Allah itu Maha Pemberi
Diberinya aku kesedaran
Diberinya aku kenikmatan
Diberinya aku ketenangan.

Aku terpanggil. Aku tersedar.

Rasa seperti jiwa ini terlahir semula
Rasa seperti diri ini dibelai dengan kasih sayang Nya.

Sungguh, Allah itu sayang akan hambanya
Sungguh, Allah itu pendengar yg setia
Sungguh, Allah itu pengampun
Sungguh, DIA lah segalanya.

Cumanya, kau sedar tak hakikat itu?

*pause*

Pandang diri
Hina. Keji. Kerdil.
Sedar akan itu tapi taubatnya tidak
Itulah manusia bermasalah hati, pendosa tanpa henti.


Na'uzubillah...


 
 "Bila dahi bertemu sejadah akan terasa kasihnya Allah" - Someone

2 comments: