Friday, 1 November 2013

Semester Satu is Over!

Assalamualaikum

"Dengan ini saya Nurul Arifah Abd Rahim mengisytiharkan bahawa pengajian semester satu di matrikulasi telah pun tamat. Kita berjumpa lagi di semester dua untuk 3 minggu akan datang" 

......................................................................................................................................


Yeahhh sem 1 dah tamat! Yeayyyyy! Haha~ Maaf, ke-excited-an ini tak dapat dikawal. Maafkan diri ini =p Aku lupa yg aku punya blog. Aku lupa minat aku yg satu ini. Aku lupa. Aku baru terkeluar dari pulau labuan. Baru punya masa untuk update blog. Baru punya masa untuk bercerita disini. Apa yg penting, baru punya wifi yg maha laju untuk online. Haha~

Alhamdulillah, aku telah selamat menghabiskan semester 1 di kolej matrikulasi labuan. Lagi satu semester, aku akan berambus dari kolej itu. Aku kini berada di rumah bersantai-santai-an sambil goyang kaki. Apa? Aku telah berpenat lelah dan berbanting tulang selama seminggu untuk mengulang kaji. Tidur ku hanya 2-3 jam. Yg selebihnya adalah menatap buku di meja belajar. Bukan mengeluh, cuma mengadu cerita disini. Lebih tepat berkongsi cerita :) Mengeluh dan mengadu cerita itu beza ya anak-anak. Haha~

Alaa, biasa lah life as a student. Kalau tak berjaga malam, kalau tak tidur 2-3 jam je bukan pelajar namanya. Sedangkan sekolah, kau dah biasa tidur lewat malah tak tidur langsung pun pernah. Kan? Inikan pula kalau kau studi di kolej atau universiti. Tidur jam 3-4 pagi tu perkara biasa. Dah menjadi rutin. Aku sendiri macam tu. Sejak masuk matrik ni, selagi tak jam 2 pagi mata ni tak reti nak tutup. Kedegilan apa entah yg ada pada mata aku ni. huh

Bukan juga studi sampai jam 3-4 pagi tu. Kadang ada yg nonton movie sampai pagi buta. Ada juga yg membahan bergelak ketawa sampai tengah malam buta (yg ni spesies aku) bercerita dgn kawan umpama itulah kali terakhir kau jumpa dgn dia padahal hari-hari menatap muka dia jugak. Hahaha~ Ada yg baca novel tak hengat dunia. Ada yg menghadap laptop online walaupun aku rasa kura-kura lebih laju berjalan dari line di kolej tu. Hahaha~ Macam-macam ragam manusia yg kau lihat bila dok asrama.

Aku semakin meningkat remaja. Satu persatu cabaran yg datang aku tempuh. Kadang jiwa ini memberontak, kadang diri ini ter-emosi tak tentu hala dan kadang juga ada dengusan kasar yg meniti dari bibir ini menandakan protes terhadap apa yg berlaku dlm kehidupan ini. Bak kata orang "Ahh biasa lah, jiwa remaja memang begitu". Ya memang, tapi bila berbalik pada hukum Allah, aku cuba. Aku cuba untuk bersabar, aku cuba untuk redha dan yg paling penting, aku cuba untuk tidak mempertikaikan apa yg telah ditakdirkan untuk ku. Kerana aku takut perjalanan aku mengutip pahala di bumi ini tak peroleh redha Illahi. Na'uzubillah..


 Bye kml! Lagi 3 minggu kita bersua kembali =p


KBye, Assalamualaikum


Thank you for reading !

No comments:

Post a Comment