There's no place like home

Assalamualaikum

Tatkala ini aku berada dalam keadaan bosan. Mungkin bosan sebab tak tau nak buat apa. Boleh lah diklasifikasikan sebagai bosan. Kan? Tak reti nak bersyukur aku ni. Di kolej bosan, di rumah bosan. Rasa nak tampar muka sendiri biar sedar. Biar tahu bersyukur sikit dengan kelapangan yg ada. Haha~

Walaupun bosan, aku tetap suka di rumah ni sebab semua free. Makan free, tidur free (sebab suka-suka je nak bangun pukul berapa. Hahaha~), online free. Kau tengok, tu baru sikit aku list kan banyak lagi yg free kalau di rumah ni. Kalau di kolej tu, semua berbayar sebab tu aku diisytihar muflis bila berada di labuan. Haha~ Dah, aku dah mula merapu ni. Maklumlah, dah lama tak berceloteh di blog ni. Rinduuuuu =p

Bila berada di Tawau ni, pening nak fikir pasal duit jugak. Ye lah, sebab semua kawan lama nak dijumpa, nak dibawak berjalan-jalan. Kau ingat nak berjalan macam tu free ke? Bayar wehh, sedangkan kau nak masuk tandas awam tu bayar 30 sen. Ni lagi berjalan-jalan, berjimba, tengok wayang, makan-makan. Mesti lah pakai duit. Tak gitu kak senah? Eh senah mana pulak aku cakap ni. Hahaha~

Kekadang aku pening nak korek duit dimana lagi bila purse aku makin lama makin nipis. Nak mintak dengan bank bergerak aku, malu lah pulak. Ye lah, dah besar panjang macam ni masih lagi mintak duit. Malu lah weyy! Apa? Apa yg awak musykil sangat ni? Ohh, yg tuu. Bank bergerak tu adalah kekasih hati aku iaitu mama. Hahaha~ Kalau aku tak de duit then nak berjalan, mula lah aku tunjuk senyum yg paling manis sekali sambil bermanja-manja sebab nak mintak duit. Haha~ Tu kalau aku dah terdesak sangat nak berjalan. Kalau tak, tak lah. Alaaa, macam lah korang tak pernah buat macam tu. Kalau bab-bab macam tu kite anak-anak ni confirm paling pro. Tak gitu awak? =p

Dah dah dahhh. Aku rasa cukup lah sampai sini aku bercerita. Next time, aku update lagi kalau aku ada idea-idea. Aku pun tak faham dengan diri sendiri. Kata nak jadi penulis, tapi nak update blog pun berjuta kali berfikir cari idea. Mungkin begini lah jadinya bila orang account nak jadi penulis. Yg biasa dilihat nombor tapi kali ni perkataan. Sebab tu agak lambat sikit pick up nya. Tak pe, at least aku cubaaa ;)


Haaa amik engkau. Besar gedabak gambar aku. Haha~ Lama aku tak upload gambar, kali ni baru ada feel nak upload. Gambar masa hari raya aidilfitri, 2 bulan lepas. Kini, parut di wajah itu telah hilang dan pipi itu semakin mengembang. Alhamdulillah, makin sihat =p


Salam Maal Hijrah buat seluruh umat Islam. Walaupun kita tak kenal, kita terpisah benua, kita berlainan warna kulit dan saiz tetapi kita tetap saudara kerana akidah kita sama. Kita ucap kalimah yg sama dan menyembah tuhan yg satu iaitu Allah S.W.T. Semoga Allah melimpahkan rahmat dan nikmatnya buat kita semua. Amin, inshaAllah :)



KBye, Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment