Tentang Cinta

Assalamualaikum

Fitrah manusia ingin dicintai dan mencintai
Aku juga tidak terlepas dari fitrah yg satu ini
Sungguh.

Walaupun cara aku kasar seperti gengster
Jalan aku seperti tukang pukul
Ketawa aku umpama pontianak mengilai
Fitrah aku masih sama--
Masih berada di landasan yg betul.

Alhamdulillah.

Siapa yg tak suka berkasih sayang kan?
Allah pun suka kita berkasih sayang asal kena dengan caranya.

Pernah dulu aku mencintai
Tapi kecewa
Pernah sekali aku berkasih
Tapi terputus di tengah jalan.

Kerana apa?
Kerana dulu aku jahil tentang hukum agama
Kerana dulu yg ku cari hanya keseronokan semata.

Bila dah semakin dewasa
Kesedaran itu datang tanpa dipinta
Bila disingkap kisah lalu
Aku malu.

Untuk mendongak aku rasa malu
Tapi siapa lah kita tanpa masa lalu?
Masa lalu banyak mengajar aku tentang kehidupan.
Kau dan kau juga punya kisah silam

*pause*

Cinta itu tak semestinya memiliki
Cinta itu tak semestinya perlu ber-couple
Cinta itu tak semestinya perlu bergayut siang malam mengalahkan monyet.

Cinta itu adalah nafsu iaitu keinginan
Bila dipimpin ke jalan Allah maka baiklah hasilnya.
 
Kau cuma perlu duduk diam
Doa semoga berjodoh dengan si dia yg soleh
Kerana jodoh itu pasti ada
Tidak di dunia ini, di akhirat sana nanti.

Senyum.

Utamakan yg utama
Kerana bila cinta Allah tersemat di hati
Tidak kau temui kekecewaan
Pasti.



"Bergembira lah wahai pencinta-pencinta. Tebarkan sayap mu, jelajahlah bumi pemilik cinta ini dengan kepastian yg utuh jodoh itu ada buat mu"

1 comment: